Metoda holistycznej nauki domowej - 1 tydzień
Witajcie,
W tym poście zaczynam cykl opisujący dokładnie jak przebiega nasza edukacja domowa na zasadzie projektów.
Tak jak powiedziałam we wcześniejszym poscie - jako drugi ważny element poza GRA JĘZYKOWĄ rozłożoną na poszczególne dni, stosuję
METODĘ PROJEKTÓW OPARTĄ ZAJĘCIA KREATYWNE.
I to, co ważne, to to, że zagadnienia z poszczególnych zajęć kreatywnych w danym dniu zawsze się uzupełniają.
Oto tydzień 1
1. poniedziałek - Obrazkologia - temat: Bóg, religie
2. wtorek - Teatr - Moralitet /Watykan
3. środa - Eksperymentologia - Darwinizm, ewolucjonizm, pochodzenie człowieka
4. czwartek - Gry - Monopoly
5. piątek - Grosikologia - Systemy władzy, Monopol
6. weekend Muzyka Plastyka - sztuka religijna, muzyka religijna , wycieczki MuzNArodowe dział średniowieczny, światynie różnych wyznań
W całym tym tygodniu chciałam pokazać dziecku bez indoktrynacji różne koncepcje, różne systemy wiary, różne religie, jednocześnie chciałam pokazać to jak wyraża się swoją wiarę przez muzykę i sztukę, oraz czemu muzyka, sztuka, teatr może też służyć -- szerzeniu wiary, ale i może te stanowić prozelityzm, nawracanie.. Dużo pytań - czy zawsze głoszenie wiary jest ok? Co z krucjatami?
Co to jest monopol? Co to jest monopolizm w różnych dziedzinach życia? Religia? Czy jest faktycznie jedna prawdziwa religia? Czytaliśmy rożne świete księgi. Codziennie czytamy Biblię , ale w poniedziałek czytaliśmy różne księgi, które mamy w bibliotece.. Podobieństwa wierzeń. Jeden Bóg czy wielu Bogów? Ważnosć wiary. Kim jest Bóg? Jaki jest?
Gra w Monopoly. O co naprawdę chodzi w tej grze. Co to jest monopol w ekonomii?
Systemy włądzy aktualne na świecie. Internet - zakłamania. JAk podaje się czym jest libertarianizm albo anarchia (brak zwierzchników a nie chaos).
Pochodzenie człowieka. Czy Darwin miał rację czy raczej (na pewno) nie.. Dusza. Różnica miedzy człowiekiem a zwierzęciem.
Oglądanie Everymana - średniowiecznego moralitetu w różnych wersjach. Zabawa w teatr kukiełkowy
z morałem na podstawie bajek różnych, wieczorem czytanie bajek Ezopa, Krasickiego, Mickiewicza.
Wycieczki nie udało nam się odbyć - ale czasem wyjścia kumulujemy z kilku tematów/projektów
Poniżej filmy dla inspiracji jak zrobić zajęcia Tu - Teatrzyk - raczej dla inspiracji niż dla obejrzenia przedstawienia. Z dziećmi nastawiamy się na PROCES NIE NA FINALNY EFEKT.
W tym poście zaczynam cykl opisujący dokładnie jak przebiega nasza edukacja domowa na zasadzie projektów.
Tak jak powiedziałam we wcześniejszym poscie - jako drugi ważny element poza GRA JĘZYKOWĄ rozłożoną na poszczególne dni, stosuję
METODĘ PROJEKTÓW OPARTĄ ZAJĘCIA KREATYWNE.
I to, co ważne, to to, że zagadnienia z poszczególnych zajęć kreatywnych w danym dniu zawsze się uzupełniają.
Oto tydzień 1
1. poniedziałek - Obrazkologia - temat: Bóg, religie
2. wtorek - Teatr - Moralitet /Watykan
3. środa - Eksperymentologia - Darwinizm, ewolucjonizm, pochodzenie człowieka
4. czwartek - Gry - Monopoly
5. piątek - Grosikologia - Systemy władzy, Monopol
6. weekend Muzyka Plastyka - sztuka religijna, muzyka religijna , wycieczki MuzNArodowe dział średniowieczny, światynie różnych wyznań
W całym tym tygodniu chciałam pokazać dziecku bez indoktrynacji różne koncepcje, różne systemy wiary, różne religie, jednocześnie chciałam pokazać to jak wyraża się swoją wiarę przez muzykę i sztukę, oraz czemu muzyka, sztuka, teatr może też służyć -- szerzeniu wiary, ale i może te stanowić prozelityzm, nawracanie.. Dużo pytań - czy zawsze głoszenie wiary jest ok? Co z krucjatami?
Co to jest monopol? Co to jest monopolizm w różnych dziedzinach życia? Religia? Czy jest faktycznie jedna prawdziwa religia? Czytaliśmy rożne świete księgi. Codziennie czytamy Biblię , ale w poniedziałek czytaliśmy różne księgi, które mamy w bibliotece.. Podobieństwa wierzeń. Jeden Bóg czy wielu Bogów? Ważnosć wiary. Kim jest Bóg? Jaki jest?
Gra w Monopoly. O co naprawdę chodzi w tej grze. Co to jest monopol w ekonomii?
Systemy włądzy aktualne na świecie. Internet - zakłamania. JAk podaje się czym jest libertarianizm albo anarchia (brak zwierzchników a nie chaos).
Pochodzenie człowieka. Czy Darwin miał rację czy raczej (na pewno) nie.. Dusza. Różnica miedzy człowiekiem a zwierzęciem.
Oglądanie Everymana - średniowiecznego moralitetu w różnych wersjach. Zabawa w teatr kukiełkowy
z morałem na podstawie bajek różnych, wieczorem czytanie bajek Ezopa, Krasickiego, Mickiewicza.
Wycieczki nie udało nam się odbyć - ale czasem wyjścia kumulujemy z kilku tematów/projektów
Poniżej filmy dla inspiracji jak zrobić zajęcia Tu - Teatrzyk - raczej dla inspiracji niż dla obejrzenia przedstawienia. Z dziećmi nastawiamy się na PROCES NIE NA FINALNY EFEKT.
Komentarze
Prześlij komentarz