Jak wprowadzić holistyczną edukację i projekty

Gdy chodziłam do szkoły, zawsze przeszkadzało mi, że gdy akurat z polskiego robiliśmy romantyzm, to z historii była jakaś wojna światowa.. Niby w teorii podstawa programowa powinna być spójna, paralelna, a lekcje przemiotowe powinny iść "ręka w rękę" czyli uzupełniać  się, ale rzeczywistość zawsze była inna.
POSTANOWIŁAM, ŻE MÓJ SYN BĘDZIE MIAŁ INNĄ EDUKACJĘ.


I stąd zagościło u nas w domu w trakcie edukacji domowej, nie tyle siadanie do zajęć, uczenie się z książek (choć to też jest jako samodzielna nauka dziecka)  , ile metoda unschoolingu i podejście projektowe.


JAK TO DZIAŁA U NAS W RODZINIE?


Gdy już minie okres wstępny roku szkolnego - rozbieg, przyzwyczajanie się do jesieni, żal za latem, mój chaos nauczycielsko-grafikowy (zajęcia dla innych dzieci) - robię spis roczny projektów.


HOLISTYCZNIE


I są to tylko ważne całkościowe zagadnienia/problemy/wielkie pytania
 spisane dla konkretnych Zajęć kreatywnych


1 poniedziałki - OBRAZKOLOGIA ( polski, etyka, edukacja emocjonalna, filozofia)


2. wtorki - TEATR (różne typy teatru - historia, rzeczywiste odgrywanie scen , role play, w aspekcie geograficznym, wiedzy o geografii i państwach na swiecie -- czyli np. podróż do Francji aby poznać Marcela Marceau słynnego mima , i zabawa w scenki pantomimiczne)


3. srody - EKSPERYMENTOLOGIA (przyroda, fizyka, chemia, eksperymenty, kontakt z naturą, ekologia)


4. czwartki - GRY (gry cały dzień - PLANSZOWE GŁÓWNIE, nie komputerowe :)


5. piątki - GROSIKOLOGIA (historia, edukacja finansowa)


6. weekend - MUZYKA, PLASTYKA (zajęcia praktyczne, słuchanie muzyki, gra na instrumentach, oraz wyjścia kulturalne)


W kolejnych postach wytłumaczę dokładnie jak działa to w praktyce tydzień po tygodniu.
Zapraszam do śledzenia bloga :)

Komentarze

Popularne posty