Edukacja alternatywna - szkoły leśne




Przesłuchałam webinar sprzed dwu lat, potem trafiłam na stronę. To bardzo inspirujące, byłam jednak ciekawa, jak projekt się rozwija. I widzę, tak jak myślałam, że niestety nie są w stanie oferować bezpłatnych ani nawet niskiego czesnego. 
Tak to jest z rządem i dotacjami :( 

Sama mam dzieci w edukacji domowej, dwoje, ale uważałam, że to nie jest tak do końca wystarczające.. 

Brakuje dużej grupy, kontaktu z naturą. Jestem nauczycielem języków obcych, otworzyłam centrum dla dzieci edukacyjne, na szkołę nie mam odwagi, tym bardziej, że widzę trochę strasznie przyszłość edukacji alternatywnej. Trzeba się o wszystko coraz bardziej bić :( W każdym razie otworzyłam centrum i świetlicę. I są u mnie dzieci z ed domowej i alternatywnej, ale nie na cały dzień, bo niestety nie mam na to warunków, bo mieszkam w bloku. 

Im bardzo zazdroszczę - projekt jest super. Nawet z tym czesnym. Chciałabym ich  odwiedzić, aby zobaczyć jak rozwiązują niektóre dla mnie rzeczy nierozwiązywalne - np naukę tak dużej ilości materiału do egzaminów - przez projekty. Myślę, że tu bardziej trzeba by pój śc w kierunku demokratycznej edukacji i osobistej odpowiedzilności za egzamin. Oraz - z ciekawości - jak uczą języków obcych - sam native nie do konca zdaje egzamin przy ... zdawaniu egzaminów od momentu gdy wprowadzili takie strasznie rutynowe i dokładne sprawdzanie :( 
Ja wierzę w połączenie projektów językowo- innych, w native mówienie jak najwięcej, multimedia, gry, zabawy. 
 

Komentarze

Popularne posty