idealna szkoła/ i o szkole demokratycznej
byłabym smielsza w spełnianiu marzeń
a
marzeniem moim jest stworzenie takiej szkoły która łączyłaby wszystkie
wypracowane dotychczasowe koncepcje wolnościowe, które tak naprawdę
tylko w całości tworzą pełnię.
Właściwie tworzę taką mikroszkołę teraz, bo widzę że tylko tak, w domu mogę ją tworzyć
Elementy są takie
- wolność , demokratyczność (realizuje to szkoła demokratyczna np. A.Araszkiewicza),wspólnota
- natura, kontakt z naturą, przebywanie na zewnątrz dużo – leśna szkoła Bukowy dom to realizuje, oraz Finlandia, Szwecja :)
-
NVC - porozumienie bez przemocy – powyższe realizują. Chyba nie da się
bez tego w takich szkołach. A nawet jest w okolicach piaseczna szkola
nvc, ale znów.. nie ma innych elementów.
- samostanowienie, samodzielność, autonomia uczenia się – dwie powyższe realizują
- jezyki ! -
nie wiem jak robią to powyższe szkoły, Edukacja przygodowa w Zalesiu ma
native speakera – ale to nie wystarcza by zdać (przykręcone zasady!)
egzaminy, w sumie to mój Omnibus realizuje języki lepiej bo łączy nativa
– z przekazem podstawy programowej – projektowo, zabawowo. Dla mnie bez
języków się nie da – da się w usa i anglii, wiadomo dlaczego haha :)
nawet
francji bo to jest mniej więcej język narodowy. Natomiast aby być
świadomym świata, być na bieżąco z historią alternatywną, prawdziwym
życiem, rozumieć Icke'a np. trzeba znać angielski. No i inne języki to
już zabawa.
- świat obrazów, niby sztuka, ale nie tak płytko potraktowana
– organizowanie zajęć na temat okultyzmu (czym NAPRAWDĘ JEST) ,
symboli, archetypów, historii, geografii, fizyki. Coś na zasadzie
bardziej klubu dyskusyjnego, no ale ktoś musiałby te tematy zainicjowac,
same do głowy nie przyjdą. Ja je inicjuję przy każdej okazji – choćby
jak syn ogląda Ninjago i Nexo.. Zatrzęsienie odniesień do literatury,
archetypów, mitów, religii, symboli, okultyzmu, podprogowych informacji,
product placement itd! Można wziąc pierwszy film z brzegu, i jest tego
mnóstwo. Alternatywna szkoła powinna mówic o tym co się dzieje w grach
komputerowych i filmach. Ja nie sądze by dzieci same do tego doszły, do
czego doszli alternatywni badacze po wielu latach.
- duchowość? Religia?
– szkoła demokratyczna Andrzeja Araszkiewicza ma otwartą postawę –
zaprasza przedstawicieli różnych religii, fajnie. Tez mysle że to
powinno być na zasadzie klubu dyskusyjnego – z filozofią i etyką
włącznie
- eko .. jedzenie .. dieta? Zdrowie? Zioła
- częściowo realizuje to szkoła leśna. Ja rozumiem, że oni poszli w
kierunku szkoły, bo się tego jedzenia nie dało zorganizować w postaci
klubu unschoolingowego (sanepid ma obiekcje jak się oficjalnie gotuje,
podaje posiłki, inaczej trzeba to robić.. po cichu). Nie wiem jak u nich
z edukacją nt zdrowia, ale już samo bycie blisko natury pokazuje wiele
kwestii, owoce z sadu i jedzenie tez pewnie mają eko
- Dla MNIE WYJŚCIEM BYŁA BY EKOWIOSKA No i takiej szkoły nie ma nigdzie – żeby była w ekowiosce, i żeby spełniała wszystkie powyższe warunki.. Cóż, może Cohabitat coś takiego stworzy, ale oni są grupą dość mlodych ludzi, a nie rodziną..
bo
cohabitat takie wioski tworzy, poza tym jest Bosa Stopa, ale nie wiem
czy oni wciąż działają, te dwie dają jednak głównie warsztaty, jest pani
Łopata z mężem, ale oni są zainteresowani tylko ideą ekowioski..
NIE MA W TYM WSZYSTKIM SPÓJNOŚCI.
a
z drugiej strony.. absolutnie wszyscy odnoszą się do Andre Sterna,
który? nie chodził do żadnej ! szkoły... Tyle że to było ileś lat temu, i
teraz powrót do natury i świadomość świata jest coraz bardziej
niezbędna, chyba że komuś jest obojętne czy.. będzie NWO czy nie.
linki
Komentarze
Prześlij komentarz