Niezbędne elementy dobrego unschoolingu
Niezbędne elementy/warunki dobrej szkoły domowej unschoolingowej:
dla rodziców i ich dzieci.
- wiedza pełna o szkolnictwie alternatywnym w Polsce i za granicą
- znajomosć tekstów filmów na powyższy temat, wyrobienie sobie opinii
- ustalenie własnych rodzinnych potrzeb i celów w edukacji dzieci
- ustalenie własnego światopoglądu i pozwolenie by przechodził on metamorfozy
- ustalenie, że biorę odpowiedzialność za dzieci i ich edukację, aby oddać im większość odpowiedzialności za to
- uczenie dziecka odpowiedzialności za jego edukację (do egzaminow samo musi podejść, i zmobilizować się, należy mu pomagać różnymi sposobami, ale nie wymuszać naukę nie daj boże karami i motywacją zewnętrzną.. )
- wolność, wybór, odpowiedzialność za wybór (np zajęć kreatywnych)
- entuzjazm także właśny albo przede wszystkim
- odkrycie własnych pasji, bycie przykładem unschoolingowym
- zycie wymarzonym życiem, wykonywanie wymarzonego zawodu,
- wzrastanie, rozwój duchowy intelektualny
- zrównoważony rozwój - zadowolenie obu półkul :) zajęcia ścisłe i kreatywne
- kreatywność!! otworzyć się na nią w każdej dziedzinie
- alternatywne spojrzenie na inne aspekty zycia, angażowanie dzieci w te aspekty
- nie ograniczanie się do "domu" w edukacji domowej
- czyli bycie w grupie, kształtowanie postaw wspólnotowych
- danie możliwości grupowego sprawdzania czym jest anarchia i utworzenie zasad oddolnie.
- podstawa to relacje, możliwości nawiązywania relacji nie sztucznie na zasadzie wiekowej ale przez pasje, zbliżony światopogląd itd..
- otwartość na świat i inne światopoglądy
- odwaga życia i podejmowania niepopularnych decyzji, umiejętność uzasadnienia swojego poglądu bez potrzeby kłótni i przekonywania
- nie przenoszenie szablonów edukacji państwowej do domu
- włączenie elementów szkoły demokratycznej -- może należenie do takiej, aczkolwiek pięć dni całych to moim zdaniem zbyt dużo
- właczenie elementów szkoły leśnej (kontakt z natura) może należenie do takiej?
- podążanie za dzieckiem , rozpoznanie jego pasji, pomoc w rozwijaniu
- dobre poznanie własnego dziecka - może konsultacje w tej dziedzinie?(ZAPRASZAM www.joannacholuj.pl)
- znalezienie wspólnoty rodzin - w edukacji domowej, alternatywnej, kontakty, wymiana doświadczeń
- rodzicielstwo bliskości
- NVC w praktyce
- czyli nowoczesne wychowanie
- brak presji osiągania, wyścigu szczurów, tony zajęć dodatkowych
- mnóstwo czasu dla dziecka na własne pasje, bycie w domu lub poza - cwiczenie, realizowanie tego co kocha..
- nauka w terenie, przez doświadczenie , wyjścia kulturalne, do lasu, na imprezy
- znalezienie centrum zajęć, które fukcjonuje trochę.. jak szkoła demokratyczna, oferuje wolność, NVC itd, albo bardzo dobre zajęcia kreatywne
tu : Edukacja Przygodowa, Matplaneta, moje centrum Omnibus i wiele innych
- zaufanie do siebie i dziecka, i naturalnego rozwoju
- brak stresu, kontakt z grupą innych matek, śledzenie wiedzy nt psychologii, neurologii, wiedzy nt mózgu, uczenia się, brak gwałtownych decyzji, zmian
- determinacja cierpliwość optymizm
dla rodziców i ich dzieci.
- wiedza pełna o szkolnictwie alternatywnym w Polsce i za granicą
- znajomosć tekstów filmów na powyższy temat, wyrobienie sobie opinii
- ustalenie własnych rodzinnych potrzeb i celów w edukacji dzieci
- ustalenie własnego światopoglądu i pozwolenie by przechodził on metamorfozy
- ustalenie, że biorę odpowiedzialność za dzieci i ich edukację, aby oddać im większość odpowiedzialności za to
- uczenie dziecka odpowiedzialności za jego edukację (do egzaminow samo musi podejść, i zmobilizować się, należy mu pomagać różnymi sposobami, ale nie wymuszać naukę nie daj boże karami i motywacją zewnętrzną.. )
- wolność, wybór, odpowiedzialność za wybór (np zajęć kreatywnych)
- entuzjazm także właśny albo przede wszystkim
- odkrycie własnych pasji, bycie przykładem unschoolingowym
- zycie wymarzonym życiem, wykonywanie wymarzonego zawodu,
- wzrastanie, rozwój duchowy intelektualny
- zrównoważony rozwój - zadowolenie obu półkul :) zajęcia ścisłe i kreatywne
- kreatywność!! otworzyć się na nią w każdej dziedzinie
- alternatywne spojrzenie na inne aspekty zycia, angażowanie dzieci w te aspekty
- nie ograniczanie się do "domu" w edukacji domowej
- czyli bycie w grupie, kształtowanie postaw wspólnotowych
- danie możliwości grupowego sprawdzania czym jest anarchia i utworzenie zasad oddolnie.
- podstawa to relacje, możliwości nawiązywania relacji nie sztucznie na zasadzie wiekowej ale przez pasje, zbliżony światopogląd itd..
- otwartość na świat i inne światopoglądy
- odwaga życia i podejmowania niepopularnych decyzji, umiejętność uzasadnienia swojego poglądu bez potrzeby kłótni i przekonywania
- nie przenoszenie szablonów edukacji państwowej do domu
- włączenie elementów szkoły demokratycznej -- może należenie do takiej, aczkolwiek pięć dni całych to moim zdaniem zbyt dużo
- właczenie elementów szkoły leśnej (kontakt z natura) może należenie do takiej?
- podążanie za dzieckiem , rozpoznanie jego pasji, pomoc w rozwijaniu
- dobre poznanie własnego dziecka - może konsultacje w tej dziedzinie?(ZAPRASZAM www.joannacholuj.pl)
- znalezienie wspólnoty rodzin - w edukacji domowej, alternatywnej, kontakty, wymiana doświadczeń
- rodzicielstwo bliskości
- NVC w praktyce
- czyli nowoczesne wychowanie
- brak presji osiągania, wyścigu szczurów, tony zajęć dodatkowych
- mnóstwo czasu dla dziecka na własne pasje, bycie w domu lub poza - cwiczenie, realizowanie tego co kocha..
- nauka w terenie, przez doświadczenie , wyjścia kulturalne, do lasu, na imprezy
- znalezienie centrum zajęć, które fukcjonuje trochę.. jak szkoła demokratyczna, oferuje wolność, NVC itd, albo bardzo dobre zajęcia kreatywne
tu : Edukacja Przygodowa, Matplaneta, moje centrum Omnibus i wiele innych
- zaufanie do siebie i dziecka, i naturalnego rozwoju
- brak stresu, kontakt z grupą innych matek, śledzenie wiedzy nt psychologii, neurologii, wiedzy nt mózgu, uczenia się, brak gwałtownych decyzji, zmian
- determinacja cierpliwość optymizm
Komentarze
Prześlij komentarz